ناگفته های پنهان زندگی

آخرین مطالب

نامگذاری فرزند

يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴ ب.ظ

بالاخره انتخاب شد. البته من همچنان مرددم و چندان راضی هم نیستم. ولی خب اسم بهتری پیدا نکردیم.

پسرم اسمش آدرین شد. یعنی همسر دید که من خیلی تو تصمیم گیری مرددم گفت پس بسپار به من. بذاریم آدرین.

بنظر میرسه دیگران هم این اسمو بیشتر می پسندن. ما هم گفتیم فعلا اوکی. تا اطلاع ثانوی و در صورت پیدا نشدن نام بهتر اسمش همینه دوستان عزیزم.

ماه رمضون سخته تو اداره کار کردن. بهمون کوفت هم نمیدن. قدیما حداقل دو تا قطره چای میریختن تو حلقمون. الان اونم ازمون دریغ میکنن.

تو آیه دوم آیت الکرسی میگه هیچ اجباری در دین نیست. پس چرا تو این مملکت همه چی اجباریه؟

جمعه رفته بودیم بابل ملاقات پدر همسر تو راه برگشت هر چی فکرشو بکنید خوردیم. حتی بستنی هم لیس زدیم. به همسر گفتم اگه ما رو بگیرن من عذرم موجهه باردارم و نمیتونم روزه بگیرم ولی تو رو صد در صد جریمه میکنن شلاقت هم میزنن تازه.

گفت داریم تو مملکتی زندگی میکنیم که اگه تو خیابون چیزی بخوری میبرنت شلاقت میزنن. این همه عقب موندگی رو کجای دلم بزارم؟

البته باهاش موافقم. ولی خب چه میشه کرد. همینه دیگه. باید بار و بندلیو ببندیم و از این مملکت متواری شیم.

من معمولا تو تصمیمگیریها خیلی سریع عمل میکردم. ولی تو قضیه اسم بچه و تعیین نوع زایمان اصلا نمیتونم تصمیم بگیرم.

با هرکسی صحبت میکنم نظرم برمیگرده. یکی میگه طبیعی خوبه میگم باشه طبیعی می زام. یکی میگه نه بابا طبیعی چیه وسطش می مونی و به غلط کردن می یفتی. بعد میگم ای وای راست میگه ها چه کاریه؟ سزارین میکنم. خیلی شیک و مجلسی میرم میخوابم بچه م نیم ساعت بعد بغلمه.

بعد میگن ولی سزارینم بعدش حتی یه خمیازه هم بکشی درد شدید میکشی. میگم وای نه همون طبیعی میزام.

بعد میگن ولی طبیعی  ممکنه چسبندگی و بخیه و ..... بگیری و پدرت در می یاد. میگم ای وای چه کاریه خب؟ همون سزارین میکنم.

آخرش نفهمیدم باید چیکار کنم.

دکتر خودم که خیلی سختگیره و زیر بار سزارین بی مورد نمیره. اما میشناسم دکتری رو که سزارین میکنه. باید تصمیم بگیرم اگه قرار به سزارین باشه باید همین الان دکترمو عوض کنم.

وایییییییییییییییی من چرا نمیتونم تصمیم بگیرم. نمیشه سزارین کنم ولی درد نکشم؟؟؟؟؟؟؟

اصلا چرا زایمان انقدر سخته؟ بخدا ما خانمها گناه داریم. چرا انقدر در حقمون اجحاف شده؟

چرا همه بدبختیا مال ماست؟ چرا دختر زاییده شدیم؟



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۳۰
پرنسس معتمد

نظرات  (۲۴)

پس فعلا اسمش مبارک باشه.اسم قشنگیه.

خب اگه طبیعی اینجوریه پس چرا تو کشورای دیگه همه طبیعی زایمان میکنن؟
من میگم تو طبیعی فوقش چندساعت درد میکشی بعد میدونی تموم میشه،اما تو سزارین بعدش چند روز درد داری،تازه بعد عمل هم هی میان شکمتو فشار میدن.
نمیشه زایمان طبیعی بدون درد رو انتخاب کنی؟دخترعموی من دوتا زایمان طبیعی انجام داد بدون درد.حالا سنش هم خیلی کم بود.میگفت هیچ دردی نداشت.
تبلیغ طبیعی میکنم😁
پاسخ:

مرسی عزیزم.

تو کشورهای دیگه شرایط خیلی فرق میکنه. جون آدمیزاد ارزش داره صد تا یه قرون نیست عزیزم.

زایمان طبیعی بدون درد هم خوبه بنظرم. ولی کلا یک ترس عجیب و ناشناخته ای از زایمان طبیعی دارم. حوصله اسقاط بودن بعد از سزارین رو هم ندارم.

حالا فردا دوباره نوبت دکتر دارم . ببینم دکترم چی میگه.

یعنی قشنگ درکت میکنم الان که موندم تو انتخاب اسم چکاااار کنم ؟
بعد در مورد زایمان من هربار میرم مطب میام نصف میگن طبیعی نصف سزارین دقیقا همین حرفایی که میگی میزنن منم موندم اخر سر چه نوع زایمانی دارم چه اسمی داره و...
پاسخ:
تو مهتاب جون اگه شرایطش رو داری کلاسهای ورزش مخصوص بارداری رو حتما برو. من وقتشو نداشتم حالشم نداشتم. میگن خیلی خوبه. اگه بری خیلی کمکت میکنه. در مورد اسم هم هیچ توصیه ای ندارم برات. خودمم خیلی اذیت شدم برای انتخابش.
مبارکهههه بالاخره اسم رو انتخاب کردین. آدرین قشنگه ❤
من یه دوستی دارم خودش پزشکه، میخواست حتماااا سزارین بشه ولی قبل از موعد مقرر کیسه آبش پاره شد و رفت طبیعی زایمان کرد!! یه موقعم بالاخره طبیعی یا سزارین رو انتخاب میکنی ولی شرایط جور دیگه ای پیش میره، من خودم باشم طبیعی رو انتخاب میکنم، خواهرام سزارین شدن بعدش خیلی داغون بودن، همش خونریزی و درد داشتن. از طرفی زایمان طبیعی به شیردهی هم کمک میکنه، سزارینا اکثرا شیر ندارن.
پاسخ:

مرسی عسیسم. باور کن وقتی باردار شدی از طبیعی گریزان میشی انقدر که همه ازش بد میگن. ولی اگه دردش قابل تحمل بود منم طبیعی رو انتخاب میکردم.

ولی کسانی که طبیعی زاییدن اگه بدونی چه چیزایی در موردش میگن. راست میگم بوخودا.

۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۵۵ مژگان از گرگان
سلام پرنسس جان. تبریک بابت انتخاب اسم گل پسرت. اسم خیلی قشنگیه. در مورد زایمان هم اگه کسی رو سراغ داری که سزارین کنه از الان برو پیشش! چون معمولا به دکترا برمیخوره ماههای آخر بری. چون میدونن به خاطر سزارین داری میری پیشش ممکنه قبول نکنن! من خودم ماههای آخر میخواستم دکترمو عوض کنم. دکتر جدیده با اینکه از آشناهای قدیمی مادرشوهرم اینا بود چون دید تا اون زمان پیشش نرفته بودم با یه لحن بدی گفت من نمیتونم سزارینت کنم. منم تو دلم گفتم به درک! شده درد زایمان رو تحمل میکنم زر بار منت تو یکی نمیرم. (خدایی دکتر خودم دکتر خیلی ماهی بود! فقط یه بدی داشت که زیر بار سزارین نمیرفت) منم برگشتم سمت دکتر خودم. برای همین میگم زودتر برو و اینکه همون اول بپرس ببین سزارین برات انجام میده یا نه. درد بعد از سزارین فکر نکنم یک دهم درد زایمان طبیعی باشه.
پاسخ:

واقعا قشنگه؟ اینکه همه دوست داشتین بهم امیدواری میده.

تو بالاخره سزارین شدی یا طبیعی؟ چطور بود؟  خیلی سخت بود؟ خوش به حالت تموم شد راحت شدی. من کی راحت میشم پس؟؟

خیلی هم اسم قشنگیه ،عجق وجق هم نیست ایشالا نامدار باشه گل پسرت :* 
اون آیه فقط تو خونه ی ما کار برد داره الف صبحونه ،ناهار ،شام مفصل میخوره در عوض من روزه دار :)))) اصلا به هم کاری نداریم خخخخ 
پاسخ:

روزه میگیری عزیزم؟؟؟؟ قبول باشه. ما رو هم دعا کن.

مرسی که اسمشو قشنگ میبینی.

۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۵۳ مژگان از گرگان
من طبیعی بودم. برای همین میگم زودتر برو برای سزارین. والا اطرافیان من هیچکس از سزارین ناراضی نیست! ولی منی که طبیعی بودم مردم و زنده شدم! باورت میشه بعد از یکسال و نیمی که از تولد دخترم میگذره هنوزم که هنوزه از کنار بیمارستان (خصوصی و بهترین در نوع خود تو گرگان) رد میشم رومو میکنم اونور که نبینم! چون یاد روز سخت و دردناک زایمان می افتم! خیلیا طرفدار طبیعی هستن ولی من اگه حق انتخاب داشتم سزارین رو انتخاب میکردم
پاسخ:
واقعا طبیعی بودی؟؟؟ چرا زودتر نگفتی؟؟؟؟؟ دردش چطوری بود؟؟؟؟ کجات درد میگرفت؟؟؟ چند ساعت طول کشید؟؟؟؟؟ چرا میگن خیلی سخته؟؟؟؟؟ دردش چطوریه؟؟؟؟؟؟ شکم درد میگیره یا کمر؟؟؟؟؟؟؟ برام توضیح بده عزیزم. مرسی.
۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۲۷ مژگان از گرگان

آره طبیعی بودم. راستش دردش اونقدر زیاده که واقعا نمیشه فهمید الان دقیقا کجای بدنت درد گرفته. کل محدوده شکم و کمر و گلن درگیر درد میشن و نمیشه فهمید درد واقعی تو کدوم قسمته. من دردهای اولیه ( که شبیه درد پریود بود) از ساعت حدود 1 بعد از ظهر شروع شد. ساعت 3 شدید شد و ساعت 5-4 به بعد به اوجش رسید. دخترم هم ساعت 6:30 غروب به دنیا اومد. البته نا گفته نمونه بعد از اینکه از اتاق زایمان اومدم بیرون دیگه واقعا هیییییچ دردی نداشتم و خیلی راحت میتونستم راه برم و بشینم و (گلاب به روت دتسشویی برم) ولی همون چند ساعت درد بدترین لحظات عمرم بود که واقعا دوست ندارم تکرار بشه. البته بدن افراد با هم متفاوته خیلی هستن واقعا خوش زا هستن. حتی بعضیا میگن درد زایمانشون کمی بیشتر از درد پریود بوده!! البته فکر کنم این دسته افراد اقلیتن و اکثریت از درد زایمان مینالن.

یه چیز دیگه هم تا یادم نرفته بگم. بمیارستانی که من رفتم خصوصی بود. برخورد پرسنل و ماما و پرستار واقعا عالی بود. دکترم از لحاظ اخلاق و علم و سواد 20 بود. راستی من مامای همراه هم داشتم که خیلی حداقل از لحاظ روحی برام مفید بود

پاسخ:

مژی جون تو هم خوب زایمان کردی. مدت زمانش کم بود. 1 تا 6/30 خیلی خوب بود. بعدش هم که راحت بودی. من راستش دیروز با دکترم صحبت کردم بهم گفت برات زایمان طبیعی بدون درد انجام میدیم که اصلا اذیت نمیشی. منم از طبیعی بیشتر بخاطر اینکه بعد زایمان دیگه راحتی خوشم می یاد. ولی خب انقدر همه ازش بد میگن خیلی میترسم.

منم دکترم خیلی خوبه و بیمارستان خصوصی میرم. ولی ماما همراه نگرفتم هنوز.

۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۲۱ بـآنو شهریوری
اسم قشنگیه مبارک باشه انشاالله به خوبی و خوشی زایمان کنی

واقعا اگه ادم از این مملکت بره یعنی برده
پاسخ:

مرسی عزیزم.

آره بابا بیا جمع و جور کنیم و همه با هم بریم اونور آب.

۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۱۷ خـــانمِ کـــوهنـــورد
سلام عزیزم
دوست دارم خیلی مفصل تر از زایماانم برات تعریف کنم ولی وقتشو ندارم حتما یه روز که وقت داشتم از زایمانم مینوسیم درسته سزارین بودم ولی منم ماجراها داشتم
سزارین خوبه ودرد هم داره بالاخره عمله ولی من خیلی راضی بودم ازش با اینکه زایمانم سخت بود بد عمل بودم ولی اعصاب و فشار روحی که بهت موقع طبیعی وارد میشه ده برابر تاثیر بدتر میزاره بعد از زایمانت ،خواهر خودمو میگم مرد و زنده شد
پاسخ:

سلام کوهنورد عزیزم.

اگر زایمان طبیعی اجباری نبود من بی برو برگرد سزارین میکردم. اما شرایط اینجوریه متاسفانه. تو زایمان طبیعی یه چیز دیگه هم که بنظرم سخت می یاد اینه که باید منتظر بشی حتما دردا شروع بشه بعد زایمان کنی. بعضی وقتها تا 41-42 هفته هم طول میکشه. خیلی طولانیه. راستی تو چند هفته بودی که زایمان کردی؟

مبارک باشه پرنسس جان. خدا رو شکر که تونستید انتخاب کنید. اسمش زیباست. امیدوارم نامدار باشه. همینطور امیدوارم بتونید تصمیم بگیرید طبیعی یا سزارین زایمان کنید. من فقط ناراحت این هستم که شما تمام مدت بارداری دغدغه داشتید و فکرتون مشغول بود و نتونستید آرامش داشته باشید. امیدوارم همیشه سلامت باشید.
پاسخ:

مرسی عزیزم که انتخابمو پسندیدی.

تصمیم گیری خیلی سخته. ولی خب دکترم طبیعی بدون درد رو بهم پیشنهاد داد. میخوام در موردش بیشتر تحقیق کنم ببینم چطوریه. اگه خوب بود شاید همین کار رو کردم. از دغدغه نگو که داستانها داشتیم تو این دوران.

امیدوارم شما هم همیشه سلامت باشید.

۰۱ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۱۳ بانوی تیر ماهی
سلام مامانی خانوم
خدا رو شکر اسم بلاخره انتخاب شد به نظرم که اسم خوبیه
خواهر من طبیعی زایمان کرد میگف درد داره ولی خب بعدش زودتر سرپا میشی
دختر عموی من سزارین کرده بود الان بچه اش 8 سالشه بازم درد کمر داره میگه جای سوزنها همیشه درد میگیره انگار
والا آدم نمیدونه چیکار کنه
ولی به نظرم طبیعی خوبه
پاسخ:

سلام تیر ماهی جونم.

امیدوارم دردش قابل تحمل باشه. من کلا دردهای پریودی شدید اصلا ندارم. از آمپول و خون گرفتن و این چیزا هم اصلا نمیترسم. نمیدونم شاید آستانه تحمل دردم بالا باشه و بتونم تحمل کنم. امیدورام انتخاب درست داشته باشم و وسط کار به غلط کردن نیفتم.

سلام عزیزم خیلی وقته خاموش میخونمت درمورد زایمان من دوشکم زایمان کردم اولی طبیعی دومی سزارین توهردوتاش درد هستیکی قبل به دنیااومدن بچه اون یکی بعد بدنیا اومدن بچه ودرکنارهمه اینا بدنها باهم فرق داره ویکی هم تجربه دکتری که میاد بالاسرت من سرزایمان اولم که طبیعی بود ازهفت صبح رفتم بیمارستان ونه بستری شدم پنح بچم به دنیا اومد زایمان سختی هم نبود دردشو میشد تحمل کرد وموقع درد فقط نفسهای عمیق میکشیدم چیزی که دکترم گفته بود ولی مامایی که بالاسرم بود کاربلد نبود خیلی بخیه خوردم بدهم بخیه زده بود که قسمت بخیه هاحالت گوشت اضافه شد وبعد چندماه افتادن که بعدا دکترم گفت این مامایی که بالاسرت بود کلا کارش خوب نیست 
پاسخ:
سلام تپلی عزیزم. مرسی که از خاموشی در اومدی و راهنماییم میکنی. جالبه که میگی دردشو میشه تحمل کرد. واقعا نیاز دارم یکی بهم بگه دردش قابل تحمله. مگه بخیه رو خود دکتر نمیزنه؟ از 9 صبح تا تا 5 میشه 8 ساعت. بازم خوب بود. خیلی طول نکشید.
اماسزارین بچه دومم سزارین شد البته اول رفتم قسمت طبیعی ها امادیدم انگاربدنم اون بدن سابق نیست تحملم برای درد کم شده که به خاطر ضربان قلب بچه سزارین شدم خوب دردی نکشیدم اما تادوهفته اصلا نمیتونستم بشینم جای بخیه هام خیلی درد داشت والان بعدچندسال موقع سرفه یاعطسه های زیاد جای بخیه هام میسوزه امیدوارم زایمان فوق العاده راحتی داشته باشی ولی اگه میترسی وشرایط مالی خوبی داری برو بیمارستان خصوصی بایه دکتر خوب که مریضهاش ازکارش راضی بوده باشن وسزارین کن 
پاسخ:

بیمارستانم که خصوصی هست. دکترم هم خیلی خوبه. ولی بی دلیل سزارین نمیکنه. اگه بخوام سزارین کنم باید هم دکترم هم بیمارستان رو عوض کنم. از اینه که میترسم و نمیتونم تصمیم بگیرم. وگرنه اگه دکتر خودم قبول میکرد که اصلا نگرانی نداشتم.

مرسی عزیزم بایت توضیحات کاملت.

۰۲ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۰ مژگان از گرگان
اگه بشه زایمان طبیعی داشت بدون درد که خیلی عالی و ایده آل هستش. هم از اینور درد نمیکشی هم از اونور زود سرپا میشی! اگه واقعا بدون درد (یا حداقل درد کم) میشه طبیعی به نظرم خوبه. ولی اگه قرار به تحمل اون دردهای وحشتناکه همون بهتر که سزارین کنی. راستی نمیدونم نظرت چیه ولی به نظر من اگه بیمارستان موافقت کنه موقع زایمان همسرت کنارت باشه خیلی از لحاظ روحی و عاطفی بهت کمک میشه. ضمن اینکه همسرت بعد از اینکه میبینه با چه زحمتی بچه رو به دنیا میاری بیشتر قدر خودت و بچه تون رو میدنه. من خیلی دوست داشتم همسرت پیشم باشه ولی بیمارستان موافقت نکرد. (البته یه مامای کهنه کار قرار بود برام بیاد شانس من نتونست. اون بهم گفته بود اگه من بیام همسرتو میارم تو اتاق پیشت باشه) من همسرم یکی دو بار اومد پیشم ولی اون موقع هنوز دردام شروع نشده بود. موقعی که دردام شدت گرفت کنارم نبود. به این مورد هم فکر کن
پاسخ:

سلام مژگان جان. من دیروز مرخصی بودم یه دکتر دیگه رفتم که میگفتن اصلا سخت گیر نیست برای انجام عمل سزارین. ولی سفت و سخت و محکم گفت واقعا الان کاری از دست من بر نمی یاد. چون خیلی سختگیری میکنن. حتی اگه منم بنویسم فلان مشکلو داره تو بیمارستان خودشون دوباره بررسی و معاینه میکنن و قضیه لو میره.

کلا هیچ راه دیگه ای غیر از طبیعی بدون درد باقی نمی مونه. بنظر میرسه باید این سرتق رو طبیعی بدنیا بیارم .

ولی مرسی بابت راهنماییهات و همچنین پیگیریهات.


۰۳ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۵۴ بانوی تیر ماهی
http://www.sangoshishee.blogsky.com/1397/03/02/post-132/%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%D9%86-%D8%B4%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%82-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%86-%D8%AF%D9%85-%DA%A9%D9%87-%DA%86%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%82-%DA%86%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%85-%D8%B1%D8%A8%D9%88%D8%AF

این پست رو بخون خانومی هست که زایمان سزارین داشته .
پاسخ:
خوندمش. ولی این که سزارین بود. من از سزارین نمیترسم. از طبیعی میترسم عزیزم.
۰۷ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۲۶ بانوی تیر ماهی
آره سزارین بود اما خب عوارضش رو هم گفته بود دیگه ;--) طبیعی که ترس نداره
پاسخ:

آره یه سری عوارض داشت ولی خب طبیعی بیشتر ترس داره عزیزم.

در مورد شما که عذر شرعی دارین برا ی روزه نگرفتن کاری ندارم اما درمورد کسانی که بدون عذر شرعی روزه نمیگیرن توهمون قرآنی کع میگین  نوشته لا اکراه فی الدین این هم نوشته وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَىٰ کسی که ازمن روی گرذانی کند زندگی تنگ وسختی خواهدداشت و روزقیامت نابیناحشرمیشود.واین هم نوشته یاایهاالذین امنو ای کسانی که ایمان آورده اید وعملوالصالحات اعمال نیک انجام بدهید اگه ایمان آوردن به تنهایی کافی میبود درادامه نمیفرمود وعملوالصالحات و اومده اطیعوالله و اطیعوالرسول اطاعت کنید الله و رسولش یکی ازفرمان های خداوند روزه گرفتن هست ک فرض هست ازلحاظ پزشکی هم برای بدن روزه لازم هست  حداقل درمورد ایین همه نعمتی ک خدا به ما میده بایدشکرگزاربود مثل همین نعمت فرزند .حالاما بنده هااگه مشکلی بربخوریم شروع به گله و شکایت میکنیم خدایاچرا من ،خدایا منو میبینی خدایاباورت ندارم خدایاکمکم کن و.....همیشه خدارابخوانیم تاوقتی مشکل داریم صدامون برای خداآشناباشه.

پاسخ:

من هم یه زمانی مثل شما فکر میکردم. یه مدت با خوندن یه سری کتابها خیلی مقید شده بودم و فکر میکردم تنها راه رسیدن به سعادت اینه که همش نماز و قرآن بخونی و ذکر بگی و روزه بگیری و .... . راستشو بخوای بعد از یه مدت به خودم اومدم و گفتم خب که چی؟ خدا چه نیازی داره به این کارها؟ من تمام زندگیمو بیام عبادت کنم فقط دارم وقت خودمو تلف میکنم. من به شدت معتقدم به این سه اصل. گفتار نیک. پندار نیک. کردار نیک. بنظر من آدم باید ذاتش خوب باشه. بد کسی رو نخواد بد کسی رو نگه. آزارش به دیگران نرسه. و خیلی چیزای دیگه. من متاسفانه میبینم افراد معتقد افراطی رو تو کشور خودم. اینایی که فکر میکنن مومنن و دارن از خدا اطلاعت میکنن خیلی راحت میشینن جای خدا قضاوت میکنن حکم صادر میکنن و خودشون هم اجراش میکنن بدون توجه به اینکه دارن یه سری حقوقی رو پایمال میکنن. ببخشید ولی خیلی ها گستاخی میکنن. و حق به جانب هر نوع توهینی به آدم میکنن. و فکر میکنن دارن از خدا و رسول اطاعت میکنن. این اشتباه محضه. هرکسی حق داره برای خودش و زندگیش و دینش تصمیم بگیره. راستشو بخوای من خیلی از کارهایی که دین ما ما رو مجبور به انجامش میکنه رو قبول ندارم. با عقلم جور در نمی یاد. من شنیدم تو اسلام گفته شده حتی صدای یک زن رو نباید نامحرم بشنوه. خب الان واقعا میشه تو جامعه اینطوری زندگی کرد. دین اسلام مال 1400   سال پیشه. دوره زمونه عوض شده. آدمها عوض شدن. من قبول ندارم که مردها رو عین حیوون وحشی و گرسنه ببینیم که با هر حرکتی تحریک بشن. این توهینه به وجود مرد. خب آدم مریض همه جا هست. ولی بخاطر 4 تا آدم مریض که نمیشه همه جامعه رو محدود کرد.

میدونی نظرات آدمها با هم متفاوته. من قضاوتت نمیکنم ولی این طرز فکر رو قبول ندارم. یعنی من این دوران رو گذروندم و به پوچی رسیدم. الان فکر میکنم هدف ما از بدنیا اومدن چیزی فراتر از صرفا عبادت کردنه. خدا نیازی به عبادت ما نداره.

بعدشم تو این کتاب قرآن خیلی تهدید هست. خیلی زیاد. تو فکر کن اگه خالق بودی و 4 نفر رو خلق میکردی بعد میگفتی شما 4 نفر موظفین هر چی من میگم بگین چشم حق فکر کردن و اعتراض کردن هم ندارین وگرنه ْآتیشتون میزنم. کورتون میکنم. کاری میکنم تا ابدالهر عذاب بکشین.

بنظر تو خدا میتونه انقدر بد باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من نمیتونم خدا رو اینجوری تصور کنم. من خدا رو خیلی مهربونتر از این حرفا میبینم. اون بلاهایی هم که میگی سر آدمها می یاد بخاطر بد بودنشون نیست. خیلی فراتر از این حرفاست. خیلی زیاد. میدونی به ما یاد دادن اینجوری فکر کنیم. از کودکی فقط ما رو ترسوندن بجای اینکه بهمون یاد بدن دوست داشتنو عشق ورزیدنو اعتماد کردنو .  این مبحث خیلی طولانیه. بیاین همدیگه رو قضاوت نکنیم. هر کسی هر کاری فکر میکنه درسته انجام بده. خیلی بهتره.

راستی چرا فکر میکنی اعمال صالح فقط نماز خوندن و روزه گرفتنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خدا ب اعمال من و شما نیاز نداره چه عمل انجام بدیم چه انجام ندیم از خدایی خداچیزی کم نمیشه اینها برای خودمون هست .تویک مدرسه یه قوانینی داره باید همه یک مانتوشلوار بپوشن بایک رنگ حالااگه یکی بگه چقدرسخت میگیرن من نمیتونم طبق میل مدیر مدرسه لباس بپوشم یااخراجت میکنن یا ازانضباطت کم میکنن پس مجبوری طبق قانون مدرسه لباس بپوشی ومجبوری مدرسه بری چون میدونی یک آینده ایی خوب درپیش هست ولی اگه مدرسه رو ترک کنی و طبق میل خودت عمل کنی  بی سواد باقی میمانی و .....
قران میشه دفترچه راهنما خواه پندبگیر خواه نگیر میری مغازه لوازم خانگی  یک دفترچه راهنما داخل چرخ گوشت هست یا هروسیله ایی یک دفترچه راهنما هست حالااگه اومدی برخلاف اون دفترچه عمل کردی مثلا به جااینکه داخل چرخ گوشت ،گوشت بندازی سنگ بندازی چرخ گوشتت خراب میشه  
داخل تمام کشورها یک قانونی هست برا رانندگی اگه برخلافش عمل کرذی جریمه میشی نمیتونی بگی من نمیتونم طبق میل پلیس رانندگی کنم من کارخودم رومیکنم رانندگی که فقط ب داشتن گواهینامه نیست من همه قوانین رانندگی رو رعایت میکنم اگه تمام قوانین رو رعایت کردی یک روز پلیس جلوت روبگیره وازتوگواهینامه خواسته باشه وتوگواهینامه نداشته باشی جریمه میشی ماشینت روهم میگیرن چون مجوز رانندگی نداری حالاهمون پلیس نگاع نمیکنه توتمام قوانین رورعایت کردی نگاه میکنه مجوز ذاری نگاه میکنه ببینه همون قانونی ک داشتن گواهینامه هست  روداری یانه.برای ورود ب بهشت هم یک مجوز لازم هست اون مجوزهاداخل قران هست
پاسخ:
عزیزم دید من و شما با هم خیلی فرق داره. به نظرم باید به اعتقادات همدیگه احترام بزاریم. موفق باشین.
سلام پرنسس جان. البته نباید مباحثات در بخش کامنتها رو خیلی کش و قوس داد اما با پاسخ شما به ... کاملا موافقم. خداوند اوطور که وانمود میکنند غضبناک و کینه ای نیست که بخاطر گناهان بندگانش که حکم فرزندانش رو دارند اونها رو تا ابدالآباد مجازات کنه اونهم مجازاتهای وحشتناکی که توصیفش رو میکنند. چطور هرقدر فرزندانمون بدی کنند و شر باشند ما میبخشیمشون و دل نداریم تنبیهشون رو ببینیم. خداوند که از ما متعالی تره. این خوی انتقامجویانه که بهش نسبت میدن واقعیت نداره و هدف از آفرینش ما فقط عبادت کردن نیست. هدف رسیدن به ذات اقدس خود خداست با اعمال و گفتار درست و شایسته. نه با عبادت. عمری عبادت کنیم ولی اگر دل بنده ای رو بشکنیم همه نقش بر آبه. خداوند از حق خودش میگذره اما از حق الناس نمیگذره.
پاسخ:
باهات کاملا موافقم عزیزم.
اسم قشنگی رو انتخاب کردین. ببین به هیچ وجه سزارین نکن به شدت دچار درد میشی و تا 1 هفته نمیتونی تکونی بخوری زندگی سخت میشه واست. همون طبیعی خیلی خیلی بهتره. 
پاسخ:

تشکر از لطف شما. توصیه هاتون رو جدی میگیرم.

سلام به به مبارکه ادرین خیلی اسم شیکی هست فقط من نمی دونم adrin درسته یا adrian ? در مورد زایمان بی درد هم نترس می خوای خودم بیام بی حست کنم ؟ راستی پدر شوهر چطوره ؟ 
پاسخ:

سلام خانم دکتر عزیز. من شفا زایمان میکنم. بیا عزیزم. از خدامه تو پیشم باشی. حالا وقتی اپیدورال کنم واقعا درداش قابل تحمل میشه؟؟؟ حتی یه ساعت آخر؟؟؟

اسم پسرم adrian . پدر شوهر رو 4 روز پیش مرخص کردن. یه کمی بهتره. ولی هنوز خیلی درد داره. درد بی تابش میکنه. ولی خب خیلی بهش میرسن. بنظر میرسه داره خوب میشه. واقعا میتونی بیای بیمارستان شفا؟؟؟؟؟

اخی عزیزم نه متاسفانه من فقط زیرابم  ، تو بیمارستانای ساری برای کار نمی تونم بیام،اونجا متخصص بیهوشی های خودشو داره   منظورمو بد رسوندم تو پیامم. می خوام بگم اصلا کاری نداره و اصلا استرس بی حسی رو نگیر فقط یه سوزنه تو هم که پشتت چاق نیست ، من خودم هم اپیدورال شدم  البته بوای سزارین باورت می شه اصلا نفهمیدم چی به چی شد ؟ بعضی مریضا از شدت استرس خودشونو سفت می کنن و عضلاتشون سفت می شه و همین باعث می شه کارشون فیل بشه تو ریلکس و اروم باش و به این فکر کن که قراره دردات کم شن واقعا هم اگه بی درد بشی زایمان طبیعی خیلی بهتر از سزارینه من الان که خودم سزارین شدم به این نتیجه رسیدم اصلا نترس باشه ؟ من برات انرژی مثبت می فرستم و دعا می کنم  
پاسخ:
مرسی عزیزم که اینقدر بهم دلگرمی دادی. خیلی ترسام کمتر شد. باشه نمیترسم. سعی میکنم شجاع باشم. واقعا به انرژی مثبتتون نیاز دارم. امیدوارم بتونم این غول زایمان رو پشت سر بزارم و از این همه فکر و خیال در بیام.
چه روزای نابی رو میگذرونی
اسم پسرت مبارک باشه
من از سزارین کاملا راضی بودم
به دکترت اعتماد کن مسلما بهترین تصمیم رو میگیره
پاسخ:

روزهای سختیه آبگینه جون. انجام دادن همه کارها برام سخت شده. فقط خوشحالم که دیگه داره تموم میشه.

کاش منم میتونستم سزارین بشم.

مرسی عزیزم. اعتماد میکنم به دکترم. چاره دیگه ای ندارم.

سلام فکرکنم الان دیگه گل پسرتون ب دنیا اومده. ان شاالله حال هردوتون خوب خوب باشه
راستی تفسیر اون آیه بقره اینه که در پذیرش هیچ دینی اجباری نیست..ولی وقتی کسی دینی رو پذیرفت هر دینی احکام خاص خودشو داره که باید انجام شه...در ضمن توی ماه رمضون هرکسی داخل چاردیواری خودش ب هردلیلی میتونه روزه نگیره. این روزه خواری در سطح جامعه هست که پسندیده نیست نه تنها از نظر دین حتی با انسانیت هم منافات داره
پاسخ:
پسرم ۶۵ روزه شد عزیزم. با حرفات موافقم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی