ناگفته های پنهان زندگی

آخرین مطالب

شاهکارهای حاج آقا

يكشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۰۰ ب.ظ

دیگه باید در باب محاسن همسر عزیز و مهربونم یه کتاب بنویسم.

یه توضیح کلی بدم خدمتتون که همسر اینجانب اصلا و ابدا آدم مذهبی نیست. کلا این مسائل رو کوته فکرانه میبینه. خب منم مذهبی نیستم ولی به خدا خیلی اعتقاد دارم و نماز هم میخوندم قدیما. از ماه 5 بارداری دیگه نخوندم. برام سخت شده بود منم تنبلی کردم و دیگه نخوندم ولی بعد از زایمان دوباره شروع میکنم.

حالا این همسر اینجانب باوجودیکه اصلا این چیزارو قبول نداره ولی هیچوقت نماز خوندن منو به سخره نگرفت و تو این قضیه سنگ اندازی نکرد. کلا به این مسائل کاری نداره. (چهار تا فاکتور مثبت هم داره دیگه)

ولی خیلی جالبه که این آدم درمواقع حساس زندگیش خدا و پیغمبر رو قبول داره از درگاهشون کمک هم میخواد.

یکی از این مواقع حساس زندگی زمان فوتبال دیدنه. بسم الله بسم الله میگه یا ابوالفضل میگه. یا خدا میگه.

خلاصه یهو یه انسان معتقد میشه.

فکر کنم تو تمام زندگیش همسرم هیچوقت نذر نکرده بود. تا اینکه....

روز تصادف پدرش زمانی که پدرشو بردن اتاق عمل آقا نشست به درگاه خدا نذر کرد که اگه پدرش زنده بمونه و دستشم قطع نشه و درست بشه فلان کار رو انجام میده.

فکر میکنین چه نذری کرد؟ خداییش چی فکر میکنین؟؟؟؟

چند روز پیش اومد بهم گفت ببین یه نذری کردم تو رو خدا مانع انجامش نشو. گفتم تو؟؟؟؟ نذر؟!!!!!‌ از کی تا حالا تو خداشناس شدی؟؟؟؟؟؟

حالا چه نذری کردی؟

گفت ببین من باید حتما این کار رو انجام بدم.

گفتم خب بگو. چه گندی زدی؟

گفت به خدا گفتم اگه پدرم اوکی بشه و همه چی بخیر بگذره من یه بچه از پرورشگاه می یارم و بزرگش میکنم.

یه توضیحی اینجا بدم من اصلا با این کار مخالف نیستم از بچگی هم تمایل خیلی زیادی به اینکار داشتم ولی الان که هنوز بچه خودمون بدنیا نیومده و این آقای همسر هم شدیدا گشاد تشریف دارن و تو امورات منزل کمک نمیکنن و منی که توان و انرژی بالایی ندارم و همین الان هم غصه اینو دارم که چطوری هم به بچه برسم هم به کارهای خونه هم کار اداره هم کار بیرون هم مهمانهای وقت و بی وقت و ........

نمیدونم قراره چطوری از پسش بر بیام.

الان تنها چیزی که کم دارم یه فرزند دیگه ست.

بعدشم این دیگه چه جور نذریه که قراره من رو هم 100 درصد درگیر کنه؟؟؟؟ مگه برای همچین نذری نباید قبلش رضایت من رو هم میگرفت؟؟؟؟؟؟

آقا تو عمرش هیچ نذری نکرده حالا اومده واسه من یه نذری کرده که تا آخر عمرش هم خودش درگیرشه هم من.

اصرار هم داره که زودتر اقدام کنیم.

البته میدونم به این راحتیا هم نیست. شاید به مایی که خودمون بچه داریم و بچه مون هم پسره یه بچه دختر ندن.

تازه اسمشم قراره بزاریم سلنا. یعنی بچه adopt شدمون اسم داره بچه خودمون که حدود یه ماه دیگه بدنیا بیاد هنوز اسم نداره.

هر روز هم به من میگه ببین بین بچه هامون فرق نذاری. به هر دو یکسان محبت کن.

منم فقط چپ چپ نگاش میکنم. میگم آره تو برو دنبال تفریحاتت من بمونم و این خونه و زندگی و دو تا بچه قد و نیم قد.

یعنی نذر دیگه ای اون لحظه به ذهنت نرسید. نتونستی یه ذره به خودت زحمت بدی یه نذری بکنی که فقط خودت موظف به انجامش باشی؟؟؟؟

بهش گفتم من مخالف اینکار نیستم. ولی الان به هیچ عنوان نمیتونم. باید صبر کنیم این بچه از آب و گل در بیاد بعد راجب اون فکر کنیم. تازه نیاز نیست حتما بیاریمش پیش خودمون میتونیم هزینه هاشو کامل تقبل کنیم.

گفت یعنی از داشتن کانون گرم خانواده محرومش کنیم؟

گفتم مسئولیت خیلی سنگینیه. تو اصلا نمیفهمی داری چیکار میکنی. به این آسونیها هم نیست.

همسر که زیر بار نمیره. ولی من بعید میبینم adopt کردن به این راحتیا باشه. احتمالا فقط بتونیم سرپرستیشو قبول کنبم. که خب این هم کار خوبیه.

پدر همسر هم هنوز تو بیمارستانه حدود 15 تا 20 روز دیگه هم باید بمونه. دیگه از اون و توقعات و انتظاراتشون از کادر بیمارستان نگم دیگه. فکر میکنن اونجا هتل 7 ستاره ست و همه باید دربست در اختیارشون باشن.

بماند. حال ندارم الان راجب اون صحبت کنم.

دیگه ساعات طولانی تو اداره نشستن برام سخت شده حس میکنم خیلی به معده م فشار می یاد . هنوز تو ماه هشتمم. این ماه هم تموم بشه برم تو 9 ماه حداقل میگم دیگه اخراشه. هنوز سیسمونی رو تکمیل نکردم. این هفته باید به فکر اینها هم باشم.

در مورد اسم هم از بین این چند تا یکی رو انتخاب میکنیم

آرسام . آیهان. ادوین. آدرین. مرتیا.

خودم هیچ کدوم رو خیلی دوست ندارم. ولی به هر حال باید یکی رو انتخاب کنیم دیگه. همسر میگه آدرین بگیریم که بین المللیه . دیگه خسته شدم. از این چند تا هر کدوم شد دیگه برام مهم نیست.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۳
پرنسس معتمد

نظرات  (۱۳)

۲۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۱۷ بـانـوی بـرفـی
پرنسس کار خیلی خوبی هست ولی به نظرم نذر خنده داری بود اما به قول خودت سرپرستیش رو قبول کنید 
بعدم  نذر تاصیغه ش جاری نشه قبول نیست چون فقط تو اون لحظه به ذهنت رسیده حالا یه کم بهش نذر یاد بده دفعه های بعدی حداقل یه چیز آسون تر انتخاب کنه والا این نذر گریبان گیر خودت میشه😀
از بین اسم ها آدرین وآیهان قشنگه
پاسخ:

آره عزیزم کار خوبیه. به نظرم همون سرپرستیشو قبول میکنیم. بعید میدونم به ما بچه بدن. شنیدم خیلی سخت میگیرن.

جالبه هیچوقت فکر نمیکردم به نذر هم اعتقاد داشته باشه. باید براش یه دوره آموزشی بزارم یاد بگیره میتونه حتی خوندن یه سوره قرآن هم نذر کنه. نیاز نیست خودشو هلاک کنه تا خدا نذرشو قبول کنه. کلا افراط و تفریطه. اصلا تعادل براش معنی نداره. آدرین و آیهان. آره هر دوش قشنگه. خواهر و خواهرزاده م هم این دو تا اسم رو خیلی پسندیدن. مرسی عزیزم.

یاااااااا علی چه نذرررری ! بعد میگن اگه صیغه نذر نخونده باشه واجب نیست اداشه،ولی نذری که کرده اگه از روی جو  باشه و اقدامی کنید بعدا توش بمونید چی !  هزینه هاشو بدین بهتر نیست 
یه چی بگم این من بودم میگفتم انتخاب اسم کاری نداره سخت نگیر و... آقا اشتباه کردم موووووووندم توش حسابی دقیقا حس میکنم هیچ اسمی قشنگ نیست 
پاسخ:

مهتاب جون شوهر من اینجوریه دیگه. همون بهتر مذهبی نیست وگرنه الان کاسه گدایی دستمون بود سر خیابون نشسته بودیم. از بس این آدم بی تعادله. آره منم فکر کنم آخرش سرپرستی یه بچه رو بعهده بگیریم بدون اینکه بیاریمش خونه.

خب مهتاب جون به جمع ما خوش اومدی عزیزم. حالا تا آخر 9 ماه باید درگیر انتخاب اسم باشی. واقعا کار سختیه. حالا مگه جنسیت نی نی مشخص شده؟


یا خدااااااااااااااااا این چه نذریه عاخه ؟؟؟  
یعنی هیچ رقمه زیر بار نرو واقعا مسئولیت سنگینیه همون هزینه هاشو تقبل کنید خدا هم راضیه ،می دونی اگر خدایی نکرده زبونم لال بچه دار نمی شدید من خودم تشویقت می کردم قبول کنی چون اون مهر و محبت سرکوب شده رو خیلی چند برابر آدم تحویل اون بچه میده ولی شما خودتون تو راهی دارید و هنوز باهاش کنار نیومدی فکر نکنم کار درستی باشه ،ایشالا از خر شیطون پیاده بشه و راضی به پرداخت هزینه بشه  
خدا قوت پرنسس جونم واقعا باید الان تو آرامش مطلق باشی ولی این حرفا و اتفاقات پیش میاد ،فقط به خودت بیشتر برس و ذهنتو آروم کن توصیه من بهت اینه عزیزم 
پاسخ:

می بینی آیلین جان. هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد.

نه بابا زیر بار نمیرم. مگه الکیه؟ مردها فقط تا نوک دماغشونو میبینن. اصلا به آینده فکر نمیکنن. من نمیفهمم این بشر رو چه به نذر کردن؟ بخدا به هرکسی بگم همسر من نذرکرده میخنده. هیچکی باورش نمیشه. این آدم؟ نذر؟

مرسی عزیزم . آرامش مطلق؟؟؟ چه واژه غریبی.

چه نذر سنگینی هم کرده.
به اونهایی که بچه دارن نمیدن،اگه هم بدن باید یه خونه به اسم اون بچه بکنید یه همچین چیزی هست.درآمداون خانواده هم مهمه.
خب اگه یه نوزاد دختر بگیری و خودت شیر بدی مشکل محرم بودن هم حل میشه😁
مرتیا؟معنیش چی میشه؟
بذار آدرین،دومی رو هم رادین خخخ
پاسخ:

آره بابا نذر کردنم بلد نیست این خنگول. منم فکر کنم خیلی سخت میگیرن.

یعنی همزمان دو تا نوزاد داشته باشم؟؟؟؟؟ وای تو رو  خدا. من اصلا نمیتونم.

مرتیا یعنی جوانمرد.

بنظر میرسه اکثرا با آدرین موافقن. چه جالب. دومی ای در کار نیست عزیزم.

۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۲۵ مژگان از گرگان

یعنی واقعا نذر دیگه ای به ذهنش نرسید؟!؟!؟! چطور تو اون شرایط همچین چیزی به ذهنش رسید. البته سرپرستی یه بچه بی سرپرست رو قبول کردن کار خوبیه ولی به همون نسبت سخت هم هست! آدم به بچه خودش اگه هزار تندی بکنه کسی نمیگه چرا؟ خدا نکنه به همچین بچه های یه اخم کوچیک بشه! اونوقت افسانه درست میشه که این طفلک چون برای خو.دشون نیس دارن باهاش اینطوری رفتار میکنن و فلان و بهمدان!

البته من فکر میکنم چون شما خودتون بچه دارین قبول نمیکنن بهتون بچه بدن. قبلا که اینجوری بود که باید هزارتا مدرک پزشکی دال بر بچه دار نشدن میبردی و کلی ملک و املاک معرفی میکردی (برای اینکه قسمتیش به نام بچه بشه) و کلی سوء پیشینه و عدم اعتیاد و ... تا مجوز مبدادن! ولی با این شرایط شما فکر نکنم قبول کنن

پاسخ:

دقیقا همینی هست که میگی. همه زوم میکنن رو آدم ببینن با دو تا بچه چطوری برخورد میکنی تا کلی هم پشت سر حرف بزنن.

بنظر منم قبول نمیکنن. تازه  اگه قبول هم کنن من زیر بار نمیرم. زیر بار مسئولیتی که از عهده ش بر نمی یام نمیرم.


مرتیا قشنگه عزیزم نشنیده بودم 
پاسخ:
بنظر منم خوبه. حالا باید ببینیم چی میشه.
نه مشخص نیست برای دختر پسر هرچی اسم داشتم تو ذهنم الان اصلا دوست ندارم ،چه سخت شد 
پاسخ:
آره خیلی سخته. آدم برای بچه خودش میخواد یه اسم خاص انتخاب کنه که همه جوره عالی باشه. ولی خب پیدا نمیشه. گشتیم نبود. نگرد نیست.
یعنی هلاک این نذرش شدم، تو اون موقعیت چطوری همچین چیزی به ذهنش رسیده آخه؟!! کار خوبیه ها ولی خیلی خیلی سخته، مخصوصا که خودت الان بارداری و مخصوصا که شاغلی و مخصوصا که دم به دیقه هم یه خروار مهمون میریزن سرت و همسرت هم کمک حالت نیست!
اسمش و نگه دارین(سلنا رو) برای بچه بعدی خودتون:D
پاسخ:
دقیقا همینی هست که میگی. البته تصمیم گرفتم زیر بار نرم. تا من موافقت نکنم نمیتونه کاری کنه. عزیزم بچه بعدی در کار نیست. همین یه دونه برامون کافیه. از سرمونم زیادیه.
۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۱۴ بانوی تیر ماهی
سلام پرنسس جان :-*
واقعا شاهکار کرده همسرت :-/ مثلن نمیتونست نذر بکنه به چن تا خانواده ی فقیر کمک کنه یا حداقل هزینه هاش رو متقبل بشه ؟ به نظرم که مهم ادا کردن نذر هستش حالا چه شکلی که مهم نیس ;-)

آدرین اسم خوبیه :-)
پاسخ:

سلام تیر ماهی جونم. کلا همسر کاراش حساب کتاب نداره. اینکارا ازش بعید نیست.

واقعا؟ بنظر میرسه همه آدرین رو میپسندن. اوکی. احتمالا همینو میگیریم.

سلام پرنسس جان. خسته نباشی از فشارهای روحی که هی بهت وارد میشه.
راستش تا صیغه نذر خونده نشه هیچ نذری انجامش واجب نمیشه.و بشما هم بچه بی سرپرست نمیدن چون خودتون خدا رو شکر بچه دارید. اونهایی هم که مشکل دارن و چندید و چند ساله از بچه دار نشدنشون میگذره هم بسختی و تحت شرایط سنگینی بچه میدن. ولی الان موسسه های خیریه زیادی هستند که بچه های بی سرپرست یا بد سرپرست یا تک سرپرست رو تحت پوشش دارن و هرکسی بخواد میتونه کلیه هزینه اونها یا بخشی حتی بخش کمی از هزینه هاشون رو تامین کنه. حتی میتونن با خود بچه یا سرپرستش ارتباط برقرار کنن منتها تحت نظر موسسه. مثلا بچه پدرومادر نداره تحت سرپرستی مادربزرگ پیر یا پدربزرگ بی بضاعتش هست. یا بچه هایی که پدرشون از بین رفته و مادر توان پرداخت هزینه هاشون رو نداره. اگر ازین نوع بچه ها بخواهید میتونید هزینه هاش رو بپردازید و درضمن اینکه بچه در کانون گرم خانواده خودش بزرگ میشه و زحمتش هم با شما نیست.ثواب زیادی هم داره. امیدوارم دیگه این ماه آخر بالاخره شما بتونید استراحت کنید . دعا میکنم براتون.
پاسخ:

مرسی مژگان جون از راهنماییهای کاملت. خیالمو راحت کردی. با اون موسسه های خیریه خودمم خیلی موافقم.

از فشارهای روحی نگو که اعصاب و روان برام نذاشته. بخاطر 10 روز که قراره پدره تو بیمارستان باشه همسر رفته براش یه تی وی خریده نصب کرده تو اتاقش که یه وقت احیانا حوصله ش سر نره. اونجا رو هتل کردن برای خودشون. اتاق خصوصی گرفتن. سشوار و آب میوه گیری و تی وی و فلاسک و هر چی فکر کنی برداشتن از خونه ما بردن اونجا که آقا بهشون سخت نگذره. البته همسر از غرغرهای من اصلا در امان نیست. چون کلا خونه زندگی رو ول کرده دربست دراختیار پدر و مادرشه. انگار نه انگار که تو خونه زن پا به ماه داره. کاش یک اپسیلون برای من و بچه ش هم احساس مسئولیت داشت.

۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۰۴ مژگان از گرگان
پرنسس جان یه چیز بی ربط به پستت یادم اومد گفتم تا یادم نرفته بهت بگم. اونم اینکه حتما تو سیسمونیت شیردوش برقی هم بگیر. خیلی کاربردیه! یه وقت میخوای جایی بری و نمیتونی بچه رو ببری. شیرت رو میریزی تو شیشه و میدی بهش بدن. مخصوصا وقتی میخوای برگردی سر کار برای اینکه بین شیر دادن هات فاصله زیاد نیوفته این وسیله خیلی به دردت میخوره. برای من که خیلی استفاده شد
پاسخ:
سلام مژگان جان. باشه حتما میگیرم. دستت درد نکنه. به نظر منم خیلی کاربردیه.
نذرش بامزه بود؛ بنده خدا یهویی اومده تو ذهنش
ولی خب خداروشکر که بهتون نمیدن با شرایطتون
منم سر تولد برادرزادم که گفتن نفسش مشکل داره جوگیر شدم و نذر یه گوسفند کردم تو شرایط مالی خفنی که بودیم😅 بعد گفتن ندی هم مشکلی نیست جاش یک خروس کشتم😉
پاسخ:

آره منم خیالم راحته که بهمون نمیدن. نذر گوسفند منم دارم هر سال باید بکشم. برای کارم نذر کرده بودم. که هر سال هم انجامش میدم و جالبه که همسر همیشه شاکی بود این چه نذریه که باید تا آخر عمرت انجام بدی. مگه آدم اینجوری هم نذر میکنه!!!!!!!!!!!!!!

حالا ببین خودش چه نذری کرده؟؟؟؟ خدا شفاش بده.

سلام عزیزم
احوالت چطوره؟ گل پسر خوبه؟
چه نذری!!! چرا این به ذهن همسرتون رسیده؟!
ان شاالله پدرشون سلامتیشون رو بدست بیارن
بنظرم اگر خودشون متوجه نیستن به مادر همسر شرایط ویژتون که باردار هستین و هزینه زایمان و بچه و... رو یادآوری کنید
در مورد اسم، تو نظر قبلیم پیشنهاد دادم آدرین رو، قشنگه بنظرم
مرتیا معنیش چیه؟
با عرض پوزش از آرسام خوشم نمیاد
این بود نطق اینجانب درباره اسم های ارایه شده شما ;-) 

راستی پرنسس جان کی میری مرخصی؟ 
رفتی بیخیال این جا نشیا، بیا از احوالاتت برامون بگو
مراقب خودت و گل پسرت باش نازنییییینم
بوس به جفتتون

پاسخ:

سلااااااااااااااااااااااام عزییییییییییییییییییزم.

من خوبم. تو چطوری؟ پسرم هم خوبه خدارو شکر.

کلا کارهای همسر همینه. همیشه افراط و تفریطه.

خواهر و مادر همسر همه در جریان اوضاع مالی مون هستن. مادره هم همش به پسرش میگه بیا این خرجهایی که کردی رو بگیر. همسر حاتم طائی من میفرمایند حالا ولش کن. چه عجلیه ایه؟ خنگه دیگه. چیکارش کنم؟

مرتیا یعنی جوانمرد.

در مورد اسم هم 95 درصد همون آدرین میگیریم عزیزم. مرسی که تاییدمون کردی.

من احتمالا از اواسط خرداد میرم مرخصی. نگران نباش می یام براتون از داستانهای مهیج زندگیم میگم.

تو هم مواظب خودت باش. بوس بوس بوس.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی