ناگفته های پنهان زندگی

آخرین مطالب

کمک

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸ ق.ظ

چرا؟ چرا؟ چرا من نمیتونم اسم انتخاب کنم. نی نی م حدود 2 ماه دیگه می یاد من هنوز براش اسم انتخاب نکردم. تقصیر همسر هم هست اونم از هیچ اسمی خوشش نمی یاد. منم همینطور.

اگه دختر بود هر دو از اسم سلنا خوشمون می یاد صد در صد میگرفتیم سلنا. ولی نی نی گلم پسره. چرا هیچ اسم پسری قشنگ نیست از نظر من؟؟؟؟

دوستان عزیز یه لطفی بهم بکنین چند تا اسم پیشنهاد بدین باشد که مورد پسند واقع شود.

واقعا دیگه کم آوردم.

راستی هوا چقدر خوب شده امروز. یه چند روزی بود به شدت بارون می بارید. هوا هم خیلی سرد بود. امروز رنگ آفتاب رو دیدیم. دمای هوا هم بالاتر رفته. هوا بهاری شده.

ما خونه قبلی که بودیم پیاده روهای کوچه مون پر بود از درخت نارنج. بهار که میشد بوی عطر بهار نارنج مستم میکرد.

من عاشق بوی بهار نارنجم. اصلا ازش سیر نمیشم. یادمه با یکی از همسایه هامون که اونم تو ادره همکارمه میرفتیم پیاده روی و از بوی عطر بهار نارنج لذت میبردیم.

چقدر دلم برای اون روزا تنگ شده.

این خونه با وجودیکه کنارمون یه پارک کوچولو سرسبز و خوشگل هست ولی دریغ از یه دونه درخت نارنج.

هر دفعه از خونه میرم بیرون هی بو میکشم ببینم بالاخره میتونم بوی بهار رو حس کنم.

متاسفانه نیست. ولی خب تو اداره مون درخت نارنج داریم میتونم کمبودهامو اونجا جبران کنم.

هنوز خیلی احساس سنگینی ندارم. همیشه میشنیدم که خانم باردار احساس سنگینی زیاد داره و نمیتونه راحت راه بره.

من هنوز احساس سنگینی ندارم. راحت هم راه میرم. ولی عمدا نمیخوام زیاد خودمو خسته کنم بخاطر همون طول س.ر.و.ی.ک.س.م 

فردا نوبت سونو بررسی بارداری دارم. برم ببینم نی نی م قد  و وزنش چقده. و شرایطم کلا چطوریه.

تو آپارتمانمون فعلا با یک عدد همسایه. همون طبقه بالای ما که بچه هاش رو اعصابن، خوش و بش کردم . یعنی روی خوشمو نشون دادم بخاطر اینکه با هم سوار آسانسور شدیم نمیتونستم اخم و تخم کنم.

برای سیسمونی هم یه تخت و کمد دیدم خوشم اومد هنوز سفارش ندادم ولی باید سفارش بدم.

یه ست بیمارستانی و یه دست لباس به همراه سرهمی هم گرفتم.

نمیدونم آغوش چقدر کاربرد داره. ولی یه ست دیدم از کالسکه و کریر و ساک بچه و روروئک و آغوش دیدم قشنگ بود میخوام بخرم ولی نمیدونم آغوش به دردم میخوره یا نه. مامانای عزیز خواهشا تجربیاتتونو در این زمینه در اختیارم بزارین.

راستی فرش اتاق کودک که جزء سیسمونی نیست. فکرکنم اینو باید بابای بچه زحمت بکشه بخره.

چون سیسمونی که مامان بابام میخرن. راستی خانواده همسر چه وظیفه ای دارن تو این قضیه؟ من نمیدونم. باید چیکار کنن؟ نمیشه اونها اصلا به زحمت نیفتن و تمام خرج و مخارج و زحمتها گردن خانواده دختر باشه. والا. گیر آوردن مارو.

بعدشم اینکه نمیدونم پسرم چه شکلیه. هیچ تصوری از قیافه ش ندارم. یه ذره کم طاقت شدم دلم میخواد زودتر ببینم پسرکمو.

اوه چرا اسم نداره بچه م؟؟؟؟

شبها خیلی خوب نمیخوابم. ولی روزها بعد اینکه از اداره میرم خونه انقده خواب دارم وقتی هم میخوابم خیلی عمیق و راحت میخوابم.

دلم یه پیاده روی میخواد اونم شبها اونم تو این هوا اونم با همسر. ولی خب نمیشه . نباید خودمو خسته کنم.

تو اداره دستشویی رفتن خیلی سخته. توالت فرنگی داریم ولی کثیفه نمیشه ازش استفاده کرد.

همه اطرافیانم که باردار بودن زایمان کردن و نی نی شونو دیدن. من از همه عقبترم. نمیخوام. البته الان یک عدد همکار دیگه م هم بارداره اون از من عقبتره.

میدونم مسابقه نیست. ولی خب من دوست داشتم منم زودتر 9 ماهم تموم میشد و آزاد میشدم.

هر روز کپسول ازونیوم 40 رو قبل از صبحانه میخورم. اگه نخورم سوزش معده نمیزاره زندگی کنم.

چند بسته پوشک باید برای بچه بخرن مامان اینا؟

خودم برای بیمارستان چه لباسی باید ببرم؟ موهامو کی رنگ کنم؟ تا قبل از زایمان نمیخوام موهامو رنگ کنم. نی نی تشریف فرم اشدن بعد میگم خواهرم بیاد خونمون موهامو رنگ کنه. ولی میترسم بوی رنگ مو نینی مو اذیت کنه.

چرا من همیشه گشنه ام؟

همین الان غذا خوردم بازم ضعف دارم. فعلا 64 کیلو هستم قبل از بارداری 57 بودم. نمیدونم این دو ماه آخر چقدر قراره اضافه کنم.

ولی کلا خدارو شکر خیلی افقی عمودی رشد نکردم فقط شکمم بزرگ شده اونم نه خیلی زیاد.

نی نی م فکر کنم خست هشد. هی تکون میخوره. برم یه ذره نازش کنم بچه م آروم شه. راستی من اصلا باهاش حرف نمیزنم. حوصله ندارم.




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۸
پرنسس معتمد

نظرات  (۲۲)

سلام پرنسس جان. خسته نباشی ازین ماه های آخر بارداری. راستش وظیفه خانواده پسر در مورد نی نی جدید فقط  اینه که بیان شر به پا کنن،آتیش بسوزونن، از همه چیز ایراد بگیرن و برن راحت به زندگیشون برسن.  والله ، شوخی نمیکنم. اما در مورد اتاق نی نی ، معمولا مامان دختر همه چیزش رو میخره دیگه. مامان دختره دیگه به عشق نوه این کارها رو انجام میده. آغوشی هم من گرفتم ولی کمرم درد میگرفت. بیرون میرفتیم باباش میبست. بد نیست . خوبه.دست و بال آدم بازه وقتی بچه رو توش میگذارید. پوشک هم دوتا بسته بسه دیگه. جناب پدر نی نی آقا باید زحمت بکشن و باقیش رو هی بخرن هی بخرن. حالا حالاها . ایشالله که بسلامتی این روزها بگذرن و شما حالتون بهتر بشه . نمیخوام ناراحتتون کنم اما نی نی که دنیا بیاد وضع سخت تر میشه چون شبها نمیزاره بخوابید.ساعتهای زیادی رو باید برای شیر دادن بهش اختصاص بدید و بی حرکت بنشینید تا شیرش رو آهسته آهسته بخوره.کلا بعد از زایمان خستگیها بیشتر میشه. ولی امیدوارم نی نی شما خیلی مامان گلش رو اذیت نکنه.
پاسخ:

سلام مژگان جان. در مورد وظایف خانواده پسر خیلی باحال گفتی.

پس مامانم اینا باید فرش بخرن. حالا ببینم میتونم گردن همسر بندازمش. اگه نشد میگم مامان بخره دیگه . چاره نیست.

بنظر منم آغوش خوبه ولی آدمو خسته میکنه. بچه خواهرم اصلا تو آغوش نمی موند قدیما. بستگی به بچه داره. پوشک هم فقط دو بسته میگیرم پس.

آره میدونم بعدش نی نی نمیذاره من بخوابم. ولی به هر حال الانم نمیتونم خوب بخوابم. زیاد فرقی نداره.

مرسی بابت راهنماییهات. ولی اسم پیشنهاد ندادی.

بسلامتی اخیش فقط 2ماه مونده من که خیلی نی نی تر از توم 6ماه دیگه دارم 😊
انتخاب اسم سخته برای پسر واقعا ، ولی منو همسر دو اسم پسررو دوست داریم اگه پسر شد رو یکیش به توافق میرسیم ،اسم اصیل ایرانی 
مثلا اسم مذهبی دوست داری یا ایرانی یا از این جدیدا ؟ تو گوگل بزن کلی میاد 
در مورد سیسمونی برای من که خیلی زوده فعلا ،ولی اطرافیانم که گرفتن و تجربه داشتن میگن اصلا روروئک نگیرین چون از لحاظ پزشکی باعث میشه پای بچه بد رشد و تایید شده نیست ،بعد کریر خوبه کاربرد داره  ،آغوش خواهرشوهرم که شاغله گرفته بود گفت یه بارم استفاده نکردم اون موقعه زن داداشم تازه نی نی داشت گفت بدم بهش که اونم اصلا استفاده نکرد،بعد در مورد پوشک چیزی که خیلی دیدم اینه که اصلا زیاد نگیر جز یه بسته یا دوبسته چون بیشترشون به پوشک حساسیت نشون میدن باید مارکش رو عوض کنید اگه همون مارک ساخت بهش بگو بعدا باز براش بگیرن،ولی من تصمیم اینه که انشاالله  جز تخت و کریر و چند دست لباس تا قبل عیدش و یه چندتا اسباب بازی کوچیک پستونک و شبشه شیر و کرم و شامپو شونه ست حموم چیز زیادی نگیرم چون انقدر تنوع زیاده تو بازار هرماه همه چی جدید میشه دوست ندارم انقدر بگیرم که بگم قدیمی شدن  ولازمم نشه ،کمد هم فعلا نمیگیرم چون اتاقش خودش کمد داره اگه لازم شد بعدا
 بابام بهم اون مقدار پول سیسمونی رو میده هرچی خرج شد که شد باقیش رو میریزم حسابش 
عه چه طولانی شد ،برای نی نی هرشب شعر بخون یا کتاب اون الان هوشیاره هرچقدر بیشتر باهاش حرف بزنید بازی کنی رو شکمت، رو هوش و شاد بودنش تاثیر زیادی داره 
پاسخ:

سلام مهتاب عزیزم. برای تو هم زود میگذره و کلی خاطرات خوب برات به جا میذاره.

خب اون دو تا اسمو میتونی برام خصوصی بفرستی ببینم چه اسمایی هستن؟ لدفا.

اسم ایرانی اصیل و اسمهای بین المللی دوست دارم.

منم در مورد روروئک خیلی چیزا شنیدم ولی همه دارن استفاده میکنن و بچه ها هم چیزیشون نشده. ولی خداییش خیلی کمک حال آدمه.

آره در مورد پوشک به این نتیجه رسیدم دو بسته بیشتر نگیرم.

خب انشاء الله  به سلامتی تو هم هر چی دوست داری برای نی نی ت میخری و لذتشو میبری.

اتفاقا خوب کاری کردی با توضیحات کامل نوشتی. مرسی عزیزم.

۲۸ فروردين ۹۷ ، ۱۹:۲۲ بانوی تیر ماهی
سلام
خب همین دو ماه هم به سرعت برق و باد میگذره همونطور که چشم به هم زدی گذشت این هفت ماه ;-)

اسم بچه رو اگه دوس داری شبیه اسم پدرش یا خودت انتخاب کن ... نمیدونم که از چه تیپ اسمهایی خوشت میاد ائمه یا اسمهای آریایی :-) یا حتی میشه اسم پدر بزرگ باشه خب اینا میشه بسته به سلیقه ی آدمها داره :-)

من تجربه ای از بچه داری ندارم اما آغوش و کریر به نظرم نخری بهتره ..
پاسخ:

تیر ماهی جون اصلا چشم به هم زدن نبود بوخودا.

اسم اصیل ایرانی. آریایی و بین المللی دوست دارم.

تو هم تجربه پیدا میکنی عزیزم. به موقع ش.

سلام به نظر من ساک بچه اصلا کاربرد نداره برای من که اصلا کاربرد نداشت ولی کریر و کالسکه زیاد به کار میاد یه ننو یا تخت که مثله گهواره هست که برای تا ۲ سالگی استفاده بشه هم خیلی خوبه موهاتونو هفته اخر رنگ بزارین بهتره چون نی نی به دنیا بیاد فک نکنم وقت و اجازه بهتون بده انشالا به سلامت فارغ میشین
پاسخ:

سلام مریم جان. ساک بچه بنظرم اتفاقا خیلی کاربرد داره. وسایل بچه رو باید توش بذاریم و با بچه اینور  و اونور ببریم. کریر و کالسکه هم آره پرکاربرده.

میخوام تخت کنار مادر برای نی نی بگیرم که اون تبدیل به گهواره هم میشه. ترجیح میدم تا نی نی بدنیا نیومد موهامو رنگ نکنم. میترسم . مرسی از راهنماییهات عزیزم.

سلام پرنسس جون 
جیگر نینی بدون اسم شما اول مشخص کن دوست داری اسم با چی شروع بشه من خودم دوست دارم با الف شروع بشه چه دختر چه پسر این قضیه هم اصن ربطی به الف نداره کلا دوست دارم،من خودم از اسم پسر نگین جون خوشم میاد آیهان 
قبلا هم گفتم اسم پسر تَکین دوست دارم همه حتی دوستای وبلاگی گفتن خوب نیست 
ساتیار ،سامیار،جانیار،
اصن اسم پیشنهاد دادن سخته ،خیلی سلیقه ایه
من تا حالا بهارنارنج ندیدم بوش هم نشنیدم عایا مریخی ام ؟؟!!!!:(
ایشالا بدون هیچ مشکلی به راحتی نینی رو بغل کنی و اسمشو انتخاب کنی پرنسس جون حق داری البته من از الان یه طومار دارم برای اسم هرازگاهی هم دعوا می کنیم با الف سر اسم بخدا عقل نداریم بچه کجا بود حالا اسم بخواد داشته باشه ،الف هم خیلی سختگیره هر اسمی میگم حرف درمیاره .
پاسخ:

سلاااااااااااام آیلین بانوی خوشتیپ و خوشگلم با اون زانو دردش.

منم اسم آیهان رو دوست دارم ولی همسر دوست نداره متاسفانه.

برامم فرقی نمیکنه با چی شروع بشه فقط قشنگ و خوش تلفظ باشه. مرسی از پیشنهادات عزیزم. روشون فکر میکنم.

بهار نارنج ندیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا؟؟؟؟؟ مگه میشه؟؟؟

خب پس واجب شد بیای شمال. باید با درخت نارنج آشنات کنم.

شما از الان برای اسم دعوا میکنین؟ چه باحال. الان زوده ها. بزارین به موقع دعوا کنین عزیزم. فعلا انرژیتو الکی هدر نده.

۲۸ فروردين ۹۷ ، ۲۳:۵۹ بـانـوی بـرفـی
منم واسه اسم خیلی درگیر شدم آخرش به دنیا اومد اسمش عوض شد 
یه نگاهی به اسامی دوره هخامنشی کن به نظر من اصیل هستن یا اسامی بین المللی
بردیا-سورنا-رایان زیاد به ذهنم نمیاد
بوی بهارنارنج هم که عالیه لذتشو ببر
من واسه برگشت از بیمارستان پیراهن بلند بردم واسه بچه لباس ولی واسه اول فقط سرهمی خوبه یفنی عالیه خیلی بهتراز لباس جدا
آغوشی هم من نداشتم ولی خیلیا راضی هستن کالسکه رو که اصلا استفاده نکردم اما کریر واسه اول خیلی راحته
ماهم واسه سیسمونی فرش نخریدیم نوه مال خودشونه ولی خرجش با خانواده ی زن 
ما از هر سایز پوشک سه تا گرفتیم اما خوب به نظر من زیاد نگیر شاید بچه به اون مارک حساسیت داشته باشه میمونه رو دستت
سورزش معده خیلی بده میگن واسه موهای بچه س از من زیاد بود بچه هم پر مو بود😀
من که یه دفعه ای شد اصلا انقد هول کردیم نه عکسی نه رنگی هیچی
چند روز قبل هم میشه رنگ کرد من اومدم بیرون همه خوشگل کرده بودن فقط من پریشون بودم😀
گشنگی هم که طبیعیه 
مراقب خودت و نی نی باش 
دیگه ببخشید انقد حرف زدم

پاسخ:

سلام برفی جونم. اسامی هخامنشی؟ باشه باید برم سرچ کنم.

پیراهن بلند ایده خوبیه. باید با خودم ببرم. چون فکر نکنم بشه شلوار پوشید بعد از سزارین.

لباس سرهمی هم گرفتم. باشه اونم میبرم با خودم.

آخ گفتی. خودشونو صاحب بچه میدونن ولی خرج و مخارج مال خانواده زن. به کی باید شکایت کرد؟؟؟

سوزش معده خیلی خیلی بده.

خیلی رنگ لازمم راستش. چند تار موی سفید دارم باید پوشونده بشه. ولی میترسم قبل از زایمان رنگ کنم.

سلام. اینهمه اسمای قشنگ پسرونه داریم آخه. فقط تورو خدا ویهان و امیرعلی و آرین نذار که همههههه همینن
مثلا اینا رو من دوس دارم: سورنا❤ اروند❤ سهند❤ ارس❤ آراز❤ 
یوسف❤ میلان❤ فواد❤ 
پاسخ:

سلام عزیزم.

خودم از اسم سورن خوشم می یاد ولی نمیدونم چرا هیچکس از اطرافیانم نمیپسنده. مرسی از پیشنهادات عزیزم.

۲۹ فروردين ۹۷ ، ۱۱:۵۶ مژگان از گرگان

سلام پرنسس عزیزم. برای انتخاب اسم حتما به سایت http://www.ninaz.ir/ یه سر بزن مطمئنم دست خالی برنمیگردی! خیلی اسمهای قشنگی داره! من خودم اسم رادوین  و راستین و ویهان رو دوست دارم. البته یکی از چیزایی که خیلی دوست دارم اینکه اسم به "ان" ختم بشه! به نظرم اسمهایی که به الف و نون ختم میشن خیلی قشنگن (نعریف از اسم خودم نباشه البته)

برای خرید از من به تو نصیحت! نرو اتاق بچه رو پر نکن! لباس فقط دو سه دست برای هز رده سنی! اونم با توجه به سن بچه تو فصول مختلف. من خیلی از لباسهایی که برای دخترم خریدم وقتی کوچک شده تازه دیدمشون و دیگه به دردش نخورد! پوشک چون روزای اول تقریبا روزی 12-10 بار پوشک بچه رو تعویض میکنی به نظرم 5-4 تا حداقال بگیر.(شایدم بیشتر) من تا سایز دو گرفته بودم البته کم اومد! :| در مورد آغوشی من نگرفتم ولی احساس میکنم به گردن و کمر فشار میاره! در ضمن بببین همسرت قبول میکنه تو خیابون بچه رو بذار تو آغوشی و خودش حمل و نقل کنه یا نه! چون همسر من که گفت اصلا و ابدا! در مورد کالسکه  اگر زیاد اهل بیرون و پیاده روی هستی بگیر ولی اگه همش با  ماشین اینور اونور میری نگیر! البته برای تو سفر خیلی کاربردیه کالسکه!

آها راستی کریر نگیر چون میگن به کمر بچه آسیب وارد میکنه! ساک حمل بگیر چون هم راحت تر حمل و نقل میشه هم در مقابل باد و بارون هم بچه رو میپوشونه! از لحاظ امنیت برای بجه خیلی بهتره نسبت به کریر. یه چیز دیگه هم که به ذهنم رسید این بود! من برای دخترم گهواره موزیکال خریدم. زیرش حالت ویبره داره که نفخ بچه رو میگیره! بچه رو بذاری توش خیلی راحت میخوابه! برای من که خیلی کاربردی بود.

بازم چیزی به ذهنم برسه بهت میگم.

پاسخ:

سلام مژی جون. چقدر خوبه که شما انقدر تجربه دارین و راحت در اختیارم میذارین.

به اون سایته مراجعه کردم اسمهای متفاوتی میده خوشم اومد. حالا باید با دقت بیشتری رو اسمها فکر کنم.

فعلا برای بچه ست کالسکه و کریر و کیف لوازم و تخت پارک که گهواره هم میشه و تخت و کمد و ویترین و یه ست تشک و بالش و پتو . تشک تعویض و خشک کن و ست بیمارستانی و یه دست لباس صفر گرفتم. هنوز بقیه ش مونده. ولی تا همینجا 5 میلیون هزینه شد که البته مامی پرداخت نمودن.

مرسی از راهنماییهات عزیزم. البته این پیامتو زمانی دیدم که دیگه این وسایل بالا رو خریده بودم.

۲۹ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۴۲ بانوی تیر ماهی
خب اصیل ایرانی میخوای : آرمان - آرتان - رادمان - ماهان
پاسخ:
از اسم آرتان خوشم می یاد ولی همسر نمی پسنده. مرسی عزیزم.
سلام پرنسس جان، من تازه با وبت آشنا شدم، چقدر سخته این فرایند انتخاب اسم، همسر من از دوران راهنمایی اسم پسرش رو انتخاب کرده، "ایلیا". ولی من خودم هفته ای یه بار از یه اسم خوشم میاد بعد میگم نه بابا چی بود این! همسرم میگه باید اسم بچمون و تو شناسنامه با مداد بنویسیم که هربار تو ازش خسته شدی بتونی پاکش کنی یه چیز دیگه بنویسی :D
فعلا تو این هفته از اسم های هیراد، آیهان و برسام خوشم میاد :)
پاسخ:
سلام مژده جون. چه جالب پس تو هم همدردی با من. هفته چندمی عزیزم؟ نی نی ت دختره یا پسر؟ اگه اشکال نداره رمز وبلاگتم بده بخونمت. هیراد و آیهان و برسام تو لیست ما هم هست ولی هنوز چیزی انتخاب نکردیم.
۳۰ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۵۹ مژگان از گرگان
راستی در مورد رنگ کردن مو میگن سه ماه اول نباید اینکار رو کرد ولی ماههای اخر اشکالی نداره. من خودم با دکتر مشورت کردم و ماه اخر موهامو رنگ کردم. بعد از تولد بچه اصلا و ابدا وقت نمیکنی موهاتو رنگ کنی! ببین من کی بهت گفتم! مخصوصا روزهای اول که خیلی ببخشید توالت و حموم رفتنت رو هم باید mp3 کنی چه برسه به مو رنگ کردن. راستی چند روز قبل از زایمان هم آرایشگاه و اپلاسیون (کلا خوشگلاسیون) رو انجام بده که بعد از زایمان همونطور که گفتم تعطیل!
بازم راستی! منم عاشق بوی بهار نارنجم! اصلا فصل بهار رو به خاطر همین عطر بهارنارنج دوست دارم! بیرون میرم نفس عمیق میکشم که کل وجودم عطر بهارنارنج بگیره
یه چیز دیگه تا یادم نرفته! از زمان حال لذت ببر که نی نی به دنیا بیاد میگی یادش بخیر اون روزا! الان که بارداری خوبیش اینه نی نی همه جا همراهته! خودش اون تو خودکفاست! ولی به محض اینکه به دنیا بیاد باید دربست در خدمتش باشی. پس فکر کن نی نی دنیا بیاد راحت میشی. اینا رو نگفتم که بترسی ولی چون کسی به من نگفته بود برای همین آمادگی روحی اون همه فشار و مسئولیت رو نداشتم و بهم خیلی سخت گذشت. شاید اگه به منم میگفتن خودمو از لحاظ روحی آماده میکردم! 
پاسخ:

مژی جون پس اول از دکترم می پرسم و اگه اوکی داد تو ماه خرداد موهامو رنگ میکنم. ولی یه چیزی رو فراموش کردی. لنگراندازها قراره بیان و لنگر بندازن که البته اینبار از اومدنشون استقبال میکنم چون به کارهای خونه و بچه و مهمانها میرسن و من راحت تر اون دوران رو میگذرونم.

ولی در مورد اینکه الان نی نی همه جا باهامه باهات موافقم. الان اصلا رسیدگی نمیخواد ولی بعدا سخت میشه. ولی به هر حال باید این دوران رو گذروند دیگه. راه فراری توش نیست.


سلام عزیزم
من چند ساله میخونم
ولی اولین بار نظر میزارم
چون راجب نی نی تجربه‌ها دارم
اول در مورد اسم، رهام و یاشار من دوست دارم
اسم دخمل خودم اوین
واسه رنگ مو، حتما هفته آخر رنگ کن، هیچ ضرری نداره، بعد زایمان حسابی سرت شلوغ میشه و فرصت نمیکنی
پوشک هم دو بسته کافیه
کالسکه اگه اهل پیاده روی نیستی نگیر کاربرد نداره، اگه اهل مسافرتی عصایی بگیر جا کم میگیره و حمل و نقلش راحته
کریر خیلی خوبه و کاربردی
رورویک من خودم نگرفتم، اوین 9 ماهگی شروع کرد به راه رفتن

پاسخ:

سلام الی جون. چه جالب. من یه نفری رو میشناسم اسمش النازه اسم دخترش آوین. تو سفر روسیه با هم آشنا شدیم. همسرش هم تو بازار بزرگ تهران فکر کنم مغازه داشت. خیلی از اون خانواده خوشم می یومد. عاشق دخترشون هم شده بودم. حالا شما همون النازی یا نه فقط تشابه اسمیه؟؟؟

در مورد رنگ مو با توصیه دوستان به این نتیجه رسیدم که باید قبل از زایمان رنگ کنم.

رورویک منم فعلا نگرفتم حالا ببینم چی میشه. کالسکه و کریر رو گرفتم. مرسی عزیزم. اسم رهام رو دوست دارم. روش فکر میکنم.

سلام
اولین باره کامنت می‌ذارم قبلا در سکوت می‌خوندم😁
چون بحث سیسمونیه. 
آغوشی نخر. به درد نمی‌خوره. خیلی لباس نخر. پوشک دو الی سه بسته مارکای مختلف بخر چون زیاد بخری ممکنه آلرژی بده و مجبورشی عوض کنی بعد رو دستت می‌مونه. فرش هم اگه اتاقت داره نخر بابا می‌خوای چی‌کار؟ ساک بچه رو جنس خوب بگیر ست هم نشد نشد. کریر خیلی مفیده. روروئکم بستگی به بچه داره خیلیا استفاده کردن ولی دختر من ننشست توش فروختمش. کالسکه خوبه. مینی واش به به مینی واش خیلی کاربرد داشت برام. اتوماتیک بگیر راحت‌تره. قنداق فرنگی خیلی خوبه. 
خونواده بابای بچه هم وظایفی دارن. معمولا رختخواب خونگی و چند دست لباس و پتو و... می‌دن. اینجا که اینجوره. 
لباس تو خونه مارک کارترز بخر. هم جنسش خوبه هم قیمتش هم کوچیک نمی‌شه. با بچه رشد می‌کنه. هی بشور بپوشون. آخ نمی‌گه. 
سرهمی خوبه کاپشن اگه گرفتی حتما سرهمی بگیر. اسباب‌بازی من خودم خیلی محدود گرفتم ولی دیگه به رسمتونه. 
صندلی غذای بچه بسیاووور خوبه من اشتباه کردم نخریدم. صندلی ماشینم خوبه ولز بالای شش ماه کاربرد داره. 
اسمم من کارن دوست دارم. رایان. آراد. بهنیا. رادمهر اینام خوبن به نظرم ولی کارن یه چیز دیگه‌اس
پاسخ:

سلام مهتاب جونم. اولین بار نیست. قبلا هم یه بار نظر گذاشتی. یادمه. چون منم میخونمت.

آغوشی نه نمیخرم. فرش راستشو بخوای داشت ولی خونه جدید که اومدیم چون آشپزخونه کلا بازه و با اوپن از پذیرایی جدا نمیشه باید یه فرشی توش میذاشتیم که همون تو اتاق خواب کودک رو گرفتیم و گذاشتیم . چون رنگش با رنگ فرشهای پذیرایی ست بود. فعلا اتاق نینی فرش نداره. ساک بچه رو با کالسکه و کریر ست گرفتم.

ماشین لباسشویی خودم baby wash داره همون کارمو راه نمیندازه؟؟؟؟؟

اینجا خانواده بابای بچه کار خاصی انجام نمیدن.

مارک کارترز؟؟؟ باشه میرم دنبالش. اسباب بازی زیاد نمیگیرم. کاپشن الان نمیگیرم چون نمیدونم تو زمستون بچه م چه سایزی داره.

صندلی غذای بچه بنظر منم خوبه.  کریر همون صندلی ماشین هم میشه. اسم بچه دوست نزدیکم کارن . بخاطر همین نمیخوام بگیرم. آراد هم تو فامیل نزدیکمون داریم. بهنیا فامیلی همکارمه. رادمهر رو مادرشوهرم پیشنهاد داد. رایان رو هم همسرم پیشنهاد داد. تو لیستمون هست. مرسی عزیزم.

سلام عزیز
من اون الی نیستم،مشهدیم
قبلا با وبلاگ خاطرات روزانه من می نوشتم، البته اون زمان هنوز نی نی  نداشتم
روسیه هم تا حالا نرفتم متاسفانه 
پاسخ:

اها میشناسمت یه مدت پیدات نمیکردم. چرا آدرس وبلاگ نذاشتی؟ کی نی نی دار شدی؟ دخملی چند وقتشه؟

روسیه هم انشاء الله میری عزیزم.

فلات عزیزم، دیگه فرصت نمیکنم بنویسم، دخترم 18 ماهه
ایشالا گلم
پاسخ:
وای خوش به حالت نی نی بزرگ شد به سلامتی. ببوسش از طرف من.
منظورم از ساک بچه ساک وسیله هاش نبودا اون که خیلی لازمه منظورم از این ساک دسته دارا که بچه رو میزارن توش با خودشون حمل میکنن نمیدونم اسمش چیه اون منظورم بود که کاربردی نداره ، روروئک برای اینکه بتونی به کارات برسی واقعا نیاز میشه 
پاسخ:
آها به اون میگن ساک حمل. اونو نمیخرم چون براش کریر گرفتم. احتمالا روروئک هم بگیرم. مرسی عزیزم از راهنماییهات.
ای وای نظر قبلی عمومی شد 😐
پاسخ:
سلام نگران نباش تاییدش نمیکنم که عمومی نشه ولی منم با حروف کوچیک زدم ولی باز نمیشه عزیزم.
۰۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۰:۳۴ بـانـوی بـرفـی
سلام عزیزم 
اینا اسامی کامل دختر و پسر هست واست میزارم
نام های اصیل ایرانی. از نژاد کوروش:
 آنا- سانا- ساینا- سارینا- رسپینا- راسپینا- مینا- کیانا- تینا- سینا- جانا- نینا- دینا- مونا- زونا- آوینا- آتنا- آدنا- دانا- دیانا- مانا- لنا- برنا- ماندانا- رکسانا- یسنا- فرحنا- ژینا- روژینا- روبینا- لبینا- بینا- رامینا- رامونا- لومانا- رامتینا- اوتانا- آریانا- آشینا- عرشیا- ارشیا- گردیا- بردیا- آندیا- ایلیا- آریا- پریا- پرنیا- دنیا- داریا- دریا- ناریا- مهریا- وریا- پوریا- پویا- جویا- شایا- کیا- سونیا- آترنیا- بهنیا- رویا- لیلیا- الیا- لعیا- شنتیا- آموتیا- نادیا- کیمیا- گیسیا- وانیا- تانیا- هانیا- مانیا- سارنیا- کامپوزیا- نمیا- داماسپیا- ژیا- ارتاریا- پارسیا- آئوتا- رزیتا- آزیتا- آنیتا- گیتا- بیتا- یکتا- نیکتا- ناکتا- مهتا- آرتا- راتا- آرمیتا- شارمیتا- آناهیتا- چیستا- ویستا- آریستا- اوستا- وستا- سپنتا- سیتا- پوشیتا- پورچیستا- پارتا- ورتا- تارا- میترا- المیرا- کسرا- اهورا- حمیرا- حوریا- سمیرا- سارا- سالار- سورا- آدورا- پاتیرا- استاتیرا- سریرا- چترا- داورا- دلارا- دارا- آرا- افرا- ویرا- آپادا- مزدا- شهلا- شیلا- شکیلا- شمیلا- سهیلا- نازیلا- ژیلا- لیلا- نیلا- همیلا- کارمیلا- آرمیلا- رامیلا- آیلا- فیلا- گلسا- درسا- ترسا- مهرسا- مهاسا- مهسا- لاریسا- راسا- رسا- آسا- آتوسا- آویسا- ملیسا- پریسا- نکیسا- نیسا- پارسا- ایرسا- ببروسا- دلاسا- رایکا- ریکا- اریکا- الیکا- نیکا- آرنیکا- رونیکا- توکا- شوکا- ویشکا- آبلانکا- ملکا- ولکا- ناییریکا- نوتریکا- آیدا- ماندا- ویدا- وندا- پارمیدا- لیدا- هیلدا- ندا- اردا- هویدا- شیدا- آرشیدا- صبا- سبا- سوبا- فریبا- زیبا- دیبا- دلربا- شیبا- زیما- نیما- هیما- هما- ارشاما-آرسیما- ارسیما- مهسیما- سیما- شیما- ریما- فریما- آریتما- آپاما- هیوا- شیوا- آروا- نوا- آوا- پروا- پژوا- روژا- آروشا- نیوشا- انوشا- نوشا- ناشا- کوشا- ساشا- آشا- ارشا- پاشا- رها- زلیخا- غوغا- چلیپا- ورجا- پانته آ- نیش آ - کردان- کاساندان- وهسودان- ماندان- آیدان- وردان- شادان- شاران- شایان- شیان- دایان- رایان- آریان- کیان- پویان- فریان- ستایان- بلیان- جویان- کیوان- روان- سیروان- انوشیروان- نوشروان- شیروان- اردوان- جوان- اردلان- ارمغان- ارغوان- سولان- ارسلان- ژالان- کامران- مهران- میتران- واران- بوران- پوران- توران- انیران- تیران- تیگران- پیران- اشکان- ارشکان- سانان- نیسان- آرسان- مهسان- ساسان- سامان- جامان- نریمان- پیمان- پژمان- پوژمان- هورمان- هومان- آرمان- بارمان- دارمان- رادمان- آسیمان- آریامان- راژیان- راژان- روژان- بوژان- فروزان- فرزان- سوزان- پیروزان- شایگان- مهرگان- مژگان- مشکان- ماکان- پاکان- اشتوکان- ماهان- مهان- کیهان- جهان- ارشان- پرشان- رخشان- افشان- کوشان- رستان- دستان- مستان- وارتان- آرتان- آرمیتان- تابان- توفان- سیمین- شمین- جامین- بامین- رامین- آرمین- کیارمین- فرامین- شارمین- آسمین- یاسمین- نرمین- آفرین- نازآفرین- نوشافرین - آرین-آذین- آزین- آرزین- ارزین- ارتبرزین- نسرین- کارین- آترین- آرتین- آبتین- راتین- رامتین- چوبین- رابین- اردین- رادین- رادوین- آروین- نوین- آیدین- فردین- فرزین- برزین- زرین- ژوپین- شرمین- شروین- پروین- راشین- ارشین- آرشین- نوشین- افشین- اشکین- شیرین- نگارین- نازنین- دانین- برسین- بارسین- آرسین- رامسین- شاهین- شهین- مهین- نگین- هاوژین- به آیین- مهر آیین- ماه برزین- نیک بین- کتایون- همایون- هامون- فریدون- افسون- آتشگون- آذرگون- گلگون- آرگون- ردگون- آرتیستون- پاکتن- پریتن- تهمتن- هوتن- هومن- وهمن- برهمن- سمن- آسیمن- یاسمن- سپیتمن- ارتامن- ارتمن- برزن- ارسن- سوسن- سورن- نسترن- لادن- بیژن- ارژن- اورژن- هژیر- هژبر- آلیش- بلاش- ستایش- نیایش- رادش- آرامش- رامش- آزمش- هورتاش- بکتاش- مهرتاش- بهتاش- اوراش- اورش- آتش- آرش- کیارش- بیارش- دلکش- رایش- سیاوش- پریوش- مهوش- خوروش- چاوش- سروش- داریوش- کوروش- آرتوش- ستوش- کیانوش- کیاوش- نوش- دانوش- انوش- مانوش- شهرنوش- آبنوش- مهرنوش- مهنوش- بهنوش- فرنوش- برانوش- آذرنوش- دیانوش- دریانوش- ارشانوش- ارشنوش- آترونوش- رادنوش- نازنوش- نسرین نوش- هخامنش- کیامنش- فرمنش- فره وش- فرورتیش- نیوتیش- فرنو- فرگون- فریبا- فرید- فریده- فردین- فریان- فرخ- فرخزاد- فرنبغ- فروغ- فرناز- فرحناز- فرهبد- فرهود- فریبرز- فرامرز- فرشاد- فرهاد- فرجاد- فرزاد- فرزام- فرزان- فرزانه- فرزین- فرشته- فرشید- فرانک- فرود- فروهر- فرهنگ- فرنگیس- فریدون- مازیار- مانیار- سامیار- کامیار- رامیار- سانیار- مهیار- خشایار- شهریار- اسفندیار- ژیار- هویار- گویار- هوشیار- بختیار- راویار- رزمیار- زانیار- خدایار- نگار- ایلگار- زیبار- ریبار- ریبوار- ژیوار
پاسخ:
وای برفی جونم چقدر تو خوبی. همه رو کپی کردم گذاشتم تو فایل word ذخیرشون کردم تا با دقت روشون فکر کنم. واقعا کمکم کردی مرسی عزیزم.
سلام مامان پرنس
امیدوارم خوب و خوش باشی و حسابی با لگدهای پسرت ضربه فنی شی
اسم خیلی سخته ولی اسم عجق وجق نزارررر
اسم پسر "باراد" قشنگه و "هومان" 
"سامیار" و "راما"  هم من خیعلی دوست دارم
پاسخ:

سلاااااااااام مامان ونوس مهربون.

امیدوارم تو هم خوش باشی و با عضو جدید خانواده (هاپو) خوب کنار بیاین.

خیلی سخته دیگه خسته شدم واقعا.

هومان و باراد تو فامیل داریم. سامیار هم تو لیستمون هست. ولیی راما رو تا حالا نشنیده بودم . برم راجبش سرچ کنم. مرسی عزیزم.

سلام عزیزم خوبی؟ من خیلی وقته میخونمت اما نظرنمیدادم من تجربه بچه داری بچه های بقیه رو دارم اما خودم هنوز اقدام نکردم D: از اسم سبحان خوشم میاد قشنگه. زکریا هم دوست دارم. فقط یه پیشتهاد میدم یه اسمی انتخاب کن که به دلت بشینه بقیه هم خوششون نیومد اشکال نداره اسم بچه رو باید مامانش انتخاب کنه ;)
پاسخ:
سلام عزیزم. مرسی از پیشنهادات. منم کاملا باهات موافقم. اسم بچه رو باید مامانش انتخاب کنه. اینو دارم یواش یواش تو مخ همسر و اطرافیان جا میندازم. امیدوارم بفهمن این قضیه رو. منم بنظرم باید اسم رو خودم دوست داشته باشم نه بقیه.
آغوشی برای ما خیلی کاربرد داشت چون تا یک سنی که نمی تونی بچه رو با کالسکه بیرون بیاری هنوز خیلی کوچیکه و بغل هم نمی تونی بکنی آغوشی خوبه و چون معمولا دست باباها رو می بوسه من خیلی طرفدارشم هنوزم با اینکه غوره ما بزرگ شده و دیگه سیزده ماهش داره میشه همسرم بعضی وقتا که تنبلیش میاد کالسکه رو باز و بسته کنه اغوشی رو میاره بیرون ،  کریر و صندلی ماشین هم که باید بگیری چون صندلی ماشین حتما باید باشه واسه امنیت بچه ولی تا تقریبا یک سالگی می تونی تو همون کریرش بذاریش تو ماشین ، صندلی غذا هم که خیلی کاربردیه ولی برای بعد شش ماهگی رو وئک من نگرفتم 
پاسخ:
همسر من آغوشی رو نمیبنده به خودش. در این مورد مطمئنم. ولی کالسکه ای که من خریدم از نوزادی میشه بچه رو توش گذاشت. کریر و صندلی ماشین هم قبول دارم جزء واجباته. صندلی غذا هنوز نگرفتم. ولی منم شنیدم خیلی کاربردیه. باشه اینم میگیرم. مرسی عزیزم از راهنماییهات. راستی خوش به حالت همه این دورانها رو گذروندی. بهت حسودیم میشه.
درمورد لباس هم دقت کن مثلا ممکنه بخوای واسش لباس گرم بگیری از الان ،دقت کن که وقتی می خواد اونا رو بپوشه چند ماهش میشه برای همون سنش بگیری برای یه سنیش نگیری که نتونه استفاده کنه 
پاسخ:
راستشو بخوای تصمیم دارم فعلا براش لباس گرم نگیرم چون نمیدونم تو اون زمان چه سایزی هست بچه م. دلم نمیخواد لباس براش تنگ یا گشاد باشه. میذارم همو نموقع براش میخرم. فعلا فقط 3 دست لباس صفر و یک میخرم. بقیه شو پدر بزرگوارش زحمتشو میکشن انشاء الله.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی